Cum a decis Facebook să combată știrile false
Facebook a promis că va lua atitudine împotriva valului de știri false care apar pe site, iar acum prezintă noi moduri de combatere a acestora.
Luna trecută, CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a prezentat câteva soluții împotriva știrilor false. Acum, acesta oferă un update cu privire la inițiativa de combatere a dezinformării. De acum, ai posibilitatea de a raporta astfel de știri false, într-un mod foarte simplu, arată engadget.com.
Apăsând în colțul dreapta al unei postări, o poți raporta pe motiv că este o știre falsă. Totul depinde de cât de mulți oameni folosesc această funcție pentru a raporta un anumit link; dacă suficient de mulți oameni fac asta, atunci Facebook va lua atitudine și va trimite link-ul către o entitate terță, pentru a verifica dacă, într-adevăr, știrea este adevărată sau nu.
Facebook are de gând să marcheze și știrile controversate, identificate de terții ce verifică astfel de informații. Astfel, vei avea posibilitatea să citești o astfel de știre și chiar să îi dai share pe timeline-ul tău, dar astfel de link-uri vor fi marcate, astfel încât atât tu, dar și prietenii tăi să știți ce fel de informații se află într-o anumită știre.
Facebook lucrează cu grupul International Fact-Checking Network pentru a determina veridicitatea unei știri. Din acest grup fac parte Snopes, Politifact, FactCheck.org și ABC News.
Compania a mai observat și că, atunci când oamenii citesc o știre dincolo de titlu, sunt mai puțin dornici să îi dea share. Facebook vrea să se folosească de asta pentru a determina dacă ce apare în New Feed este înșelător, în vreun fel. Nu în ultimul rând, așa cum se știe deja, compania vrea să le taie sursele de finanțare celor ce postează știri false și care beneficiază de venituri din reclame.